Przejdź do treści

TikTok – jak zacząć? Poradnik krok po kroku [aktualizacja 8.11.2021 r.]

TikTok - jak zacząć Poradnik krok po kroku

TikTok jest jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji rozrywkowych na świecie. Statystyki pokazują, że aktualna liczba użytkowników TikToka na świecie wynosi ponad 3 miliardy aktywnych kont.

To stawia TikToka w kręgu zainteresowań wielu prywatnych influencerów, małych i średnich firm, a także dużych koncernów. Zastanawiasz się jak wykorzystać olbrzymi potencjał drzemiący w sile wpływu i zasięgu aplikacji TikToka? W tym artykule poznasz odpowiedzi na te pytania (a także na pytanie, jak zacząć swoją przygodę na tej platformie).

Jak założyć konto na TikToku.

Aplikację, jak każdą inną, można pobrać ze sklepu Google Play lub App Store.

Po ściągnięciu programu przychodzi czas na założenie swojego konta. Na początek standardowo uzupełniamy wszystkie podstawowe dane. Następnie zostaniemy zapytani o zgodę na dostęp do naszej kamery, mikrofonu i galerii zdjęć znajdujące się w telefonie. Regulamin aplikacji jest zbliżony do tych platform, z których najprawdopodobniej obecnie korzystasz, czyli Facebooka i Instagrama.

Po założeniu konta, będziesz mógł nadać sobie nazwę (nick), który będzie wyświetlał się innym użytkownikom przeglądającym Twój profil.

Jak załozyć konto na TikToku

Jak tworzyć filmy na TikToku?

Możesz rozpocząć nagrywanie własnego filmu za pomocą przycisku plusa na białym tle, który znajduje się w dolnej części ekranu aplikacji. Teraz wszystko zależy od Twojej inwencji i sztuki opanowania nowej platformy. Możliwości, jakie daje aplikacja, są ogromne! Ogranicza Cię jedynie kreatywność. Dla przykładu możesz wykorzystać w swoim filmie odpowiednie tło i zrobić sobie zdjęcie na tle paryskiej Wieży Eiffla lub rzymskiego Koloseum.

Poza wspaniałymi widokówkami jest sporo innych możliwości, które ciężko spisać. Dodam jednak, że wszystkie efekty są podzielone na różne kategorie (Trendy, Nowe, tematyczne, nastrojowe itd.). Ułatwia Ci to wyszukiwanie odpowiednich efektów.

Poza wspomnianymi dodatkami można także wykorzystać filtry, które nastroją naszą kreację w łagodniejszy, bądź ostrzejszy kontrast światła.

Kolejną ważną opcją jest wykorzystanie muzyki, która będzie nagrywana w tle naszego filmu. Możliwość dodania dźwięku znajduje się u góry naszej aplikacji telefonicznej pod opcją „Dodaj dźwięk”.

Utwory są podzielone na segmenty i kategorie tematyczne. Najczęściej rekomendowanymi gatunkami jest: „Top Lista” oraz „TikTok Viral”

Przy takim szerokim wachlarzu możliwości możemy czuć się jak reżyser i montażysta na planie filmowym. Ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia.

Jak towrzyć filmy na TikToku cz.1
Jak tworzyć filmy na TikToku cz.2
Jak towrzyć filmy na TikToku cz.3

Jak dodać napisy do filmu na TikToku?

Po nagraniu naszego filmiku, przechodzimy do ekranu edycji wideo (po kliknięciu w przycisk akceptacji), gdzie w dolnej części aplikacji znajdują się poprzednio opisywane przeze mnie funkcje.

Wybieramy przycisk „Tekst”, po czym pojawi się nam wiele rodzajów i stylów czcionek do wyboru. Wpisujemy odpowiedni tekst i dobieramy kolor. Na koniec klikamy opcję „Gotowe”. Dodany tekst można edytować, a także wyznaczyć, w którym momencie filmu ma się pojawić i ile ma trwać jego wyświetlanie (gdy chcemy skorzystać z tej funkcji, klikamy na napisany tekst). Dodawanie napisów to nic trudnego, a daje mnóstwo możliwości i pozwala przekazać dodatkowe treści w filmie.

Jak dodać napisy do filmu na TikToku.

Jak dodać hashtagi na TikToka?

Po nagraniu filmu i wykorzystaniu efektów specjalnych przychodzi czas na finalizację publikacji naszego filmu. Niemniej zanim to zrobimy, warto pamiętać o hashtagach, które w dużym stopniu wpływają na duże zasięgi naszego filmu na platformie TikToka. Wpisując powiązane z treścią filmu hashtagi, jesteśmy w stanie trafić do pożądanej grupy docelowej. Wpisując np. #nauka #zabawa możemy dotrzeć do odbiorców, którzy poszukują treści w formie zabawnych lekcji lub ciekawostek o świecie.

Pamiętaj jednak, że nie można przesadzać z ilością dobieranych hashtagów. Optymalna ich liczba wynosi pięć fraz.

Jak dodać hashtagi na TikToku

Jak trafić na listę dla Ciebie - FYP?

Aby zdobyć szeroką publiczność, filmy powinny trafiać na kartę „Dla Ciebie”. Lista „Dla Ciebie” jest miejscem, w którym odbiorcy TikToka spędzają najwięcej czasu. Jeżeli Twój filmik się tam pojawi i będzie dla widza atrakcyjny jest duża szansa, że zdobędziesz nowego obserwującego.

Na wyświetlenie filmiku na karcie „Dla Ciebie” wpływa wiele czynników takich jak: wpisanie hashtagu #FYP #dlaciebie #foryoupage; dobieranie dźwięków, które są w danym momencie najbardziej topowe; a także ilość zdobywanych pod filmem serduszek i komentarzy. To wszystko wpływa na większe promowanie filmu przez algorytmy TikToka.

Dlatego też kluczem do sukcesu na TikToku jest regularne umieszczanie filmów, ich optymalizacja i podążanie za trendami.

Jak poprowadzić transmisję na TikToku?

Ikonę do prowadzenia transmisji znajdziemy w strefie nagrywania w dolnej części ekranu pod napisem „Live”.

Prowadzenie transmisji na żywo bardzo wzmocni pozycjonowanie i wyświetlanie Twojego kanału na TikToku. W trakcie wystąpienia możesz prowadzić bezpośrednią interakcję ze swoimi widzami, szerzej opowiedzieć o sobie i swojej ofercie lub odpowiadać na pytania oglądających.

Po takich transmisjach na kontach pojawia się wielu nowych obserwujących.

By prowadzić transmisje „Live” na TikToku trzeba spełniać dwa warunki. Po pierwsze trzeba posiadać 1000 obserwujących na swoim kanale. Po drugie trzeba mieć ukończone 16 lat.

Jak poprowadzić transmisję na TikToku

Jak dopasować sugerowane rekomendacje TikToka?

Na początkowej stronie aplikacji (zaraz po wejściu) można wybrać kartę „Dla Ciebie” lub „Obserwowani”. Opcje te znajdują się na samej górze ekranu.

Działa to podobnie jak na Facebooku i Instagramie. Jeśli wybierzesz zakładkę „Obserwowani”, to algorytm zacznie Ci wyświetlać treści od osób, które zaobserwowałeś, dostosowane do Twoich zainteresowań. Natomiast, gdy wybierzesz kategorię „Dla Ciebie”, algorytm wyświetli rekomendowane treści, które mogłyby Cię zainteresować.

Przeglądając materiały zamieszczone w sekcji „Dla Ciebie” możesz nauczyć algorytm TikToka swoich zainteresowań. Dzięki temu na swojej „ścianie” będziesz miał treści dostosowane do swoich oczekiwań. Żeby uczyć algorytm można korzystać z opcji „nie interesuje mnie”. Znajduje się ona pod trzema kropkami (rozwijane opcje) w prawym dolnym rogu ekranu.

Jak dopasować sugerowane rekomendacje TikToka

Podsumowanie

TikTok jest prostą i intuicyjną platformą, na której możesz budować zasięgi swojej marki i skalować liczbę obserwujących. Podążając krok po kroku za wskazówkami, które opisałem w tym artykule, jesteś w stanie wypromować swoją firmę i oferowane produkty. Potrzebujesz do tego jedynie wyobraźni i kreatywnego podejścia.

Przeczytaj również: Wszystko o optymalizowaniu zdjęć na stronie internetowej – kompletny poradnik [SEO, User Experience]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.