Przejdź do treści

TikTok – platforma wielkich możliwości

  • przez
TikTok - platforma wielkich możliwości

TikTok jest obecnie niekwestionowanym królem w świecie social mediów, który bije kolejne rekordy popularności. Chiński gigant pozyskał w minionym roku wielu nowych użytkowników, a co za tym idzie, stał się interesującą platformą dla marketingu internetowego.

Szacuje się, że aplikację TikTok posiada już ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, co stawia ją w pozycji najbardziej obiecującego portalu społecznościowego. Dodatkowo warto zauważyć, że TikTok osiągnął te wyniki w okresie zaledwie 5 lat od pojawienia się na rynku.

TikTok kojarzy się starszym użytkownikom internetu jako muzyczna aplikacja dla dzieci. Lecz „pokolenie Z” i „pokolenie Alfa” potrafiło zauważyć pewną znaczącą wartość w zamieszczanych na platformie treściach.

W obecnych czasach gdzie tempo naszego życia drastycznie wzrosło, pojawił się popyt na krótko-formatowe treści, które można skonsumować w 15-60 sekund.

Młodzież docenia kreatywne treści, dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań. Właśnie dlatego filmy powinny być „konkretne”, dynamiczne, atrakcyjne i łatwe w odbiorze. Można wtedy liczyć na przychylność odbiorców kreacji i viralowy zasięg materiału multimedialnego. Doskonale wiedzą o tym wielkie koncerny, które w szybki sposób zaznaczyły swoją obecność na TikToku. Mówimy tu o różnych branżach, np. elektronicznej (Media Markt), budowlanej (Leroy Merlin) itp.

Screen z TikToka marketu png
Zdjęcie pochodzi z platformy TikTok, autor: Luca

Jednak reklamowanie się na TikToku zdecydowanie lepiej wychodzi mniejszym firmom, które mogą sobie pozwolić na lżejsze i kreatywne podejście do tworzenia filmów wideo.

Bo właśnie o to chodzi w budowaniu społeczności i sprzedaży poprzez TikToka – o lekkie, luźne
i humorystyczne podejście do kreacji. Aby budować właściwe zasięgi trzeba podążać za różnymi, zmiennymi i ciekawymi trendami, które pojawiają się na platformie. Dla przykładu ważne w budowaniu zasięgu i pozycjonowaniu filmików na swoim koncie, jest dobranie szczególnie chwytliwej muzyki. Algorytmy TikToka wyjątkowo dobrze wyświetlają filmy, w których wybrane piosenki są w obecnej chwili na czasie.

Jeżeli chodzi o inne metody na zwiększanie swojej popularności na TikToku, to warto zainteresować się również różnymi challengami, które pojawiają się u innych twórców. Użytkownicy rzucają sobie wzajemne wyzwania, które wymagają nagrania materiału w odpowiedniej konwencji, najczęściej
z odpowiednim motywem muzycznym. Przykładem może być #HariboChallenge, w którym można zobaczyć scenki żelków śpiewających pod piosenkę Adele: „Somone Like You”.

Pod wskazany schemat filmu można podpiąć każdy produkt i zbudować na nim reklamę swojej marki.

TikTok jest zdecydowanie platformą wielkich możliwości. Tworząc nowe treści w sieci, trzeba pamiętać o tym, że przygotowuje się je głównie pod odbiorcę z młodszego pokolenia (tzw. pokolenia Z). Jak wcześniej wykazywałem, aby dać użytkownikom wartościowy kontent, musisz posługiwać się ich językiem. Użytkownicy TikToka oczekują niestandardowej komunikacji z komponującą się w jej takt muzyką i dynamicznymi ujęciami.

Jeśli umiejętnie wykorzystasz możliwości, jakie daje aplikacja TikToka, szybko zauważysz, jak liczne grono nowych odbiorców dołączy do Twojej społeczności. Warto już teraz wykorzystać możliwości, jaki daje nam budowanie własnej grupy i bazy potencjalnych klientów. Zwłaszcza odbiorców z pokolenia Z, które wiedzie prym w nowoczesnych trendach rynkowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.